#0001 Harry Potter a prokleté dítě (recenze)


Název: HARRY POTTER A PROKLETÉ DÍTĚ
Autor: J.K. Rowling, Jack Thorne, John Tiffany
Původní název: Harry Potter and the Cursed Child (Parts I & II)
Počet stran: 384














ŽÁDNÉ SPOILERY

Po dlouhé době jsem si užila čtení knížky. Víceméně... dohromady to vydalo časově asi na jedno odpoledne, ale mým postupným čtením jsem tomu věnovala asi tři dny ve velkých časových intervalech.
Takže celkem stačilo mít ji přes tři měsíce doma a povedlo se!
Pak během asi týdne.
A to jsem to ještě pojala tak hrozným způsobem, že jsem měla doma českou knížku, kterou jsem ani neotevřela. V univerzitní v knihovně jsem si rozčetla anglickou verzi.
Druhý den jsem se pro ni do knihovny vrátila, abych si ji dočetla doma.
Anglickou podobu jsem nechala další den doma... a půjčila si čtečku, kde jsem měla českou verzi.
A tadá!
Dočteno!
A můžu jedině doporučit.

Kvalita samotného díla mi nepřijde nijak úchvatná. Přeci jen - jedná se o scénář. Hrozně moc tam chybí krásná hra se slovy J.K.Rowlingové, popisy smyšleného prostředí... a prostě popisy. Takhle jsou to jen... repliky. Repliky, mezi kterými se občas objeví vtípek (a ty oceňuji hodně!)... 
Co se týče... slabých stránek...
1. Opravdu chybí něco mezi samotnými přímými řečmi. Je to strohé... a nějak to nerozvíjí fantazii... V sérii jsem vždycky měla pocit, že si umím představit všechno - postavy, prostředí, a pak mě vždycky zklamal film (což je dobře!). Ale tady... vlastně si uvědomuji, že jsem přečetla knihu, a vůbec si neumím představit, jak vypadají hlavní postavy... nic jsem si k nim nepřiřadila! Jen vnitřní vlastnosti... a... jo, to to asi dost ochudilo.
2. Příběh zobrazuje postavy, co už známe, ale jsou vedlejší... tudíž to je, a zároveň není pokračováním série. A je to hrozně zvláštní, že postavy jako Hermiona se tam spíš jen mihnou.
3. Jazyk... když už zde nejsou popisy, a je zde jen přímá řeč... proč je tak prostá? Místy je to jako číst konverzaci na messengeru... kde jsou krásná slova? Proč se hlavní postavy nevyjadřují lépe?

Ano samozřejmě také ale má určitě pozitiva:
1. Je to další knížka Harryho Pottera. To samo o sobě - patřím do generace rostoucí s Harry Potterem, čekající na každou další knížku. A přečetla bych si ji, i kdyby to byl naprostý brak... a naštěstí - to úplně nebyl.
2. Kniha obsahuje typicky Potterovskou pohádkovou linii. Něco se zkazí - tudíž testujeme osobnost hlavní postavy - rozhodne se správně? Má v sobě dobro? A je to pohádka. Všichni jsou hodní, všichni se usmiřují a vychází spolu. Jak naivní, ale tak to k tomu patří, že je to opravdu pozitivum. Na konci jsem skoro brečela... a to jsem seděla na chodbě ve škole... naštěstí moc není poznat na čtečce, co člověk čte... ale jak to asi vypadá... Dospělá holka na ekonomce brečí nad dojemným koncem Pottera.
No jo. Je to pohádka! A šťastné konce mě vždycky rozpláčou, snad víc než ty smutné.
3. Obsahuje cestování v čase... Miluju tématiku cestování v čase. A ani není moc pokažená/špatná/s chybami... a k tomu se vrací ke scénám, které všichni známe.
Pohádečka.

Takže celkové zhodnocení - nebylo to zklamání, ale za velké nadšení nestála. Ale je to Potter, a ať už vyjde cokoli, přečtu si to! Ale hlavně - do dětství mě už stejně nevrátí!

Zjistila jsem, že už se hraje v Anglii... Myslím, že v Čechách máme výborné divadelní herce a krásná divadla, už si chci moct taky koupit lístky, ale někde v dostupné lokaci!


A co mě moc mrzí, že jsem v Čechách vynechala půlnoční prodej, v Liberci, ve Fryčově knihkupectví... no nevadí. Za kulturou příště.

A na co se můžete těšit příště?
Asi mám vybráno.

Přeci jen dnes jsem ze čtečky udělala kapesní knihovnu a rozšířila výběr.

A konečně jsem dohledala ve formátu .epub.
Tak se těším! 
Příliš dlouhá swin*ers party
Taky se těšte!
A čtěte!

Vaše Špenátka


4 komentáře:

  1. Také jsem vyrůstala na potterománii, ale tahle kniha pro mě byla velikým zklamáním. Příběh působí jako průměrná fanfikce, ač má potenciál. Formát scénáře mu vůbec neprospívá. Věřím, že jako divadelní představení či jako film by to bylo použitelné, ale jako vydaný scénář to není to pravé ořechové...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, souhlasím s tím. že to působí jako fanfikce... ale zas nápad není tak špatný jako u mnoha fan pokusů :D
      No... jsem právě zvědavá na to divadlo...
      Ale zase úplně zklamání to rozhodně nebylo...

      Vymazat

Starší články