#0003 Číst či nečíst? Číst!


Zkoušky se blíží a já... ?
Tohle bylo maximum... sepsat si na papír, co všechno mě ještě čeká. Ale bohužel na víc se dnes nejsem schopná zmoct. Dnes jsem už trošku depkařila, když jsem viděla, jak nepopsané listy má můj index.

No takže co dělám? Když mám zítra zápočt? (To dám instinktivně... anglicky přeci umím...  „Díváš se do nebo a pláčeš pro hvězdu. Víš, že ji nikdy nedostaneš. A pak se jednoho večera podíváš dolů - a tady je - září ti v dlani.“Richard N. Nash Tak budu doufat, že na tom něco je) Mám pauzičku na čaj, mňamku a knihu. Mám trošku problém se čtením... Nového Harryho odkládám už snad dva měsíce. A má to mnoho důvodů.

1. Chceš číst knihu a zároveň nechceš číst knihu.

Co to znamená? Jsem z generace Harry Potter nadšenců. Vždycky, když jsem dostala nový díl, do dvou dní jsem ho přečetla... až na poslední. Ten jsem dočetla do půlky a kus... a řekla si, že to prostě nechci dočíst. Nechci si to nechat zkazit. Vyrůstala jsem s tím... a nechci být zklamaná. Bohužel pak bylo nějak nevyhnutelné vidět film a stejně bylo vše zkaženo. Ale to nevadí... od knihy by to mrzelo více. A teď? Půlka lidí říká, že super. Půlka, že na nic, že to vůbec není jako Potter. Já už nevím, jaká od toho mám vlastně očekávání...

2. Zařadila jsem čtení mezi povinné aktivity

Nevím, kdy a jak se to stalo... ale nějak v hlavě se mi zařadilo čtení mezi aktivity, jako učení, uklízení,... A musím se toho nutně zbavit. Nedokážu se do čtení (stejně tak mám problém i se psaním) dokopat. Je k tomu potřeba vůle. Proč? Je to přeci zábava. A já si místo toho nechávám vymývat mozek? Televizí, internetem, seriály,... Jako by to najednou bylo namáhavý. Musím se do toho dostat tou pravou knihou... Myslím, že jedna má dost velkou šanci na úspěch...
Ano, Já, François Villon - Jean Teulé.
Krásná kniha... krásný narozeninový dárek...
A už se na to moc těším.
Ani jsem nemusela nic říkat... nic o francouzštině... nic přímo o Villonovi... ano, i sama bych si ji vybrala...

Teď momentálně mám TO READ LIST
  1. Vyzvědačka - Paulo Coelho
  2. P.S. - Aňa Geislerová
  3. Kafe a cigárko - Marie Doležalová
  4. Deníček moderního páru aneb ženy jsou z Venuše a muži jsou debil - Zuzana Hubeňáková a Dominik Landsman
  5. Tak jsme lajkovali - Dominik Feri
  6. Bez jablka - Michaela Losekoot, Miloš Říha

Mno pochybuji, že by se mi nějak samy snesly z nebe... ale postupně na ně dojde...!


Takže mimo jiné do budoucna vznikne rubrika 1000 knih za život, přeci jen pár jich mám za sebou... a pár před sebou... a ráda se podělím o své dojmy.

3. Neumím si organizovat čas

No... zjistila jsem, nejen díky úvodu do managementu, že organizace mého času není zrovna dvakrát efektivní... a asi bych se měla víc zavrtat do seznamů, TO DO listů, obnovení nástěnky a kalendáře, diáře,... Zatím mám pocit, že... pořád něco nestíhám, pořád jsem ve skluzu... pořád doháním školu a mezitím mě pronásledujou pocity, že skončím stejně jako před dvěma lety... Ano, jsou to přesně dva roky... UHK. A ano, někdy mi Hradec chybí... hodně. A i angličtina a francouzština jako obory... No holt všechno v životě nvychází podle představ... ani, když do toho člověk dá všechno.

4. Lenost jako blázen

A poslední důvod... výmluva. Nejvíc ubohý - jsem líná tahat se s knihou. Už tak jezdím do školy, s těžkým batohem plným knížek... a i když mám třeba denně dvě půl hodinky v tramvaji, který by se daly výborně zužitkovat ke čtení... nechce se mi s tím tahat jen kvůli pár stránkám za den.
Mimochodem... jsem špatná, když občas čtu někomu v tramvaji knihu přes rameno? Nevím, komu se už stalo, že jel narvanou tramvají, ve stoje, všichni okolo vedli nějaké stupidní rozhovory, které bez sluchátek nejdou pouhými myšlenkami přehlušit... A najednou když sklopíte oči níž, kniha... otevřená... a asi ani ne úplný brak... 
A je špatné poslouchat cizí rozhovory, když je všichni vykřikují na celé MHD?
To už bych asi začala moc filosofovat...



Vaše Špenátka
chvilku nečtenářka
chvilku možná nepřítomna
zkouškové is coming
páček


1 komentář:

  1. Súhlasím s tebou v každom bode, najmä s prvým, druhým..a tretím.. no úprimne aj so štvrtým. :D :D A to som dostala 11 kníh na Vianoce.. och :D
    Tak snáď ti vyjde skúškové perfektne, držím prsty!! :)

    OdpovědětVymazat

Starší články