#0008 První setkání s jógou

Jóga? Bude to asi dost podobné jako setkání s fitkem. Celé je to jen o tom, donutit se do toho. Naštěstí jsem byla "vzata", a tak jsem se z toho nemohla nijak vykroutit (i když jsem opravdu chtěla!). I když jako u všeho, mě chytala panika, jak tam budou samé krásné ohebné pružné ženy a já, co nevydržím ani půl minuty stát na levé noze (a nejhorší... přidaly se k tomu i pocity přicházející nemoci, která nakonec přišla a držela se mě (a asi ještě drží) víc jak týden, a díky tomu nebyl čas ani nálada psát článek). Ale i to mě pak nějak upustilo... Možná příliš naivně. Když jsem si přečetla, že lekce je vhodná i pro těhotné ženy a seniory, řekla jsem si, že to přece tudíž musím zvládnout i já.

Haha. Jenže zas tak jednoduché to nebylo. Pro mě? V poslední době žádné cvičení, minimum fyzické aktivity, natož pak protahování. A jóga a zkrácená já, to je výborná kombinace. Představte si to, jak plná místnost žen cvičí jednoduché cviky... Zkuste si vybavit můj příklad: stojíme na jedné noze a druhou nohu máme ve vzduchu před sebou, snaha o úhel 90° s nohou na zemi... Všechny dámy okolo jí dají do dané polohy nebo mírně pod... a pak já, která svou levou nohu dám sotva dvacet čísel nad zem. Jo, to je docela ostuda. Bohužel, s mojí levou nohou je to lehce na levačku... a pokud nezačnu dělat něco pořádně, nikdy s ní žádná póza nebude...

Ještě k mým nemalým komplexům se přidalo i to, že cvičitelka je ideál ženské krásy. Naštěstí, ženy, co si přišly zacvičit, neměly všechny postavu supermodelky, a nemusela jsem si připadat zas tak zle nebo podprůměrně (zato svojí neschopností a pružností rozhodně mohla).

Jóga na výsluní

Bohužel, mám se za až příliš racionálního člověka... A v tomhle ohledu asi trochu trpím. Koncept jógy spočívá v určitém propojení mezi jednotlivcem člověkem a samotným vesmírem. A poslouchá se to hezky... a snažím se to brát, ale prostě tomu nevěřím. Asi se o hodně ochuzuju... asi je pěkný věřit věcem jako "a teď cítíte, jak Vaše problémy odcházejí" a další... Ano, je to fajn, je to relax, je to uklidňující, člověk se pak cítí rozhodně víc nabitě a má méně myšlenek - ale to po jakémkoli jiném sportu. Když si zacvičím ve fitku, je mi pak naprosto stejně - cítím se plná energie, pyšná, že jsem něco udělala, nemám čas ani sílu zabývat se nějakými maličkostmi. Bohužel nemám moc vůle chodit cvičit pravidelně, protože mám pocit, že na mě někdo kouká a celkově moje socio-něco-fobie.

Jaký z toho plyne závěr? Ano, jógu doporučuju. Běžte tam, na nic nemyslete, věřte tomu, snažte se to cítit. To, že to teď nejsem schopná vnímat neznamená, že si myslím, že je to hloupost a že to nefunguje. Naopak bych se asi chtěla dostat do stavu, kdy budu věřit, že mi to pomáhá. Nehledě na to, že holky, co dělaj jógu jsou nehorázně sexy!

Vaše Špenátka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Starší články