#0003 Jak si vybrat šicí stroj jako začátečník

Dnes bych si vlastně přála, aby mi býval někdo pořádně poradil. Hledala jsem si nějaké rady a recenze na internetu, ale je pravda, že výsledkem byly dost smíšené názory. Např. rozhodně ne Singer, protože je poruchový a nebo naopak, že singer je už zavedená značka.
Takže já se přidávám k - rozhodně ne Singer, obvzlášť ne levný. Věřím, že nějaké vyšší (dražší) řady nebudou hrozné.

Ale kdybych měla poradit sama sobě... Nemá cenu šetřit. Říkáte si - jste začátečník a nechcete do toho dávat moc peněz? Tak ještě chvíli šetřete a šijte zatím v ruce. Koupit si levný stroj vás bude stát víc času a trpělivosti. Navztekáte se. Budete to chtít vzdát. Budete si říkat, že jestli je to tak složitý, asi se to už nechcete učit. Ono, když si koupíte na něco materiál a pak vám to stroj víceméně sežere/pocuchá/roztrhá... bůhvíco... opravdu už nemáte náladu pokračovat.

Co bych doporučila?
Dvě varianty.



1. Opravdu si chvíli počkat, našetřit si a jít do nového šicího stroje. Nejlepší osobní doporučení jsem zatím slyšela na šicí stroje Brother (ale cenově tak od 5 000 výš) nebo Veronica (např. Veronica Optima 200). Samozřejmě spoustu jiných značek mohou být také úspěch... Řekla bych, že čím méně věcí na něm bude elektronických a čím více mechanických, tím lepší. Nehledejte nic s velkým množstvím stehů (viz obrázek vpravo = můj šicí stroj). Využijete tak 4 (rovný, cik cak, stretchový a na okraje). Některé jsou opravdu největší kýč, a ještě tím jak si ten stroj bere látku, stejně nevypadají tak krásně jako na obrázku... takže kytičky ani řecký motiv používat asi opravdu nebudu. Přišívání knoflíků nepovažuji za podstatné, v ruce je to za chviličku, stejně tak podle mě obšívání knoflíkových direk. Automatický navlékač jehly je taky zbytečnost. Nehledě na to, že si můžete pořídit pomocníčka na navlékání nitě do jehly zvlášť (okolo 30 korun), podobně jako bývá v šitíčku). Na svůj šicí stroj ještě napíšu o něco podrobnější recenzi ;)

2. Trošku si risknout, ale pravděpodobně neproděláte, a koupit si bazarový šicí stroj starý třeba 20 let a víc. Já si momentálně nemůžu pomoct. Mám půjčený starý šicí stroj zn. Veritas. Rok výroby jsem na něm nenašla, ale je tam německý, že byl vyroben v DDR (tedy NDR).  A je to skvělý. Daleko míň možností = daleko snazší ovládání. Celokov = rovný steh, žádné cuchance, žádné žraní látky. Možnost šít dvěma směry. Zvládne několik vrstev látek na sobě. Myslím, že mě to začne i bavit. Samozřejmě jsou tu nevýhody - když se něco pokazí, kde budete pořizovat náhradní díly? Kdo vám to bude udržovat... jenže i v novém šicím stroji se může něco pokazit a prostě může dojít na to, že budete muset kontaktovat opraváře šicích strojů.



A jak jste si mohli všimnout už na obrázku na začátku článku, dnes jsem tvořila. Rozhodně se nechci chlubit, ani netvrdím, že to je dokonalé. Ale vzhledem k mým začátkům to považuju za úspěch. Je už vidět nějaký pokrok. Vnitřní i vnější látka jsou přidělané celkem pěkně k zipu (což je poprvé!). Poprvé jsem udělala ozdobení stuhou (a ta kočičková stuha je vážně dokonalost!). Není to křivé. Poprvé jsem použila vystužení (vlizelín), aby to i trošku drželo tvar. Nic se nekazilo a tak mě to vlastně i pěkně uklidnilo a bavilo mě to. Až s tím budu ještě trošku víc spokojená, hodím nějaký taštičky na fler, těšte se :)
Vaše Špenátka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Starší články