#0011 Můj první (a rozhodně ne poslední) krok k minimalismu

Narazila jsem na větu "Míň mít, víc žít" a nějak mě to trklo. Minimalismus může být dobré řešení. Nevím jak vy, ale já jako malá patřila spíš ke sběratelům věcí. Když se třeba knihovna zbavovala vyřazených knížek, tahala jsem si jich domů spousty. Na druhou stranu musím říct, že moje eliminace se rozhodně knih nijak nedotkne! Knihy jsou závislost. Knihy nepřekáží. Knihovna bytu sluší. Knihy jsou očista samy o sobě.
Ano, rozhodla jsem se, že mám mnoho věcí. A rozhodně to ničemu nepřispívá.
Nadále nejsem sběratel.


A rozhodla jsem se udělat první krok se šatníkem. Nedávno jsem už vyřadila nějaký věci, který mi už nebyly nebo tak. Jenže vlastně pořád jsem měla plnou skříň věcí. Ale když jsem chtěla někam jít, pořád jsem tvrdila, že nemám co na sebe, a byla to pravda. Měla jsem v šatníku plno věcí, co mi nedělaly zrovna lichotivou postavu, co byly někde krátký nebo naopak příliš volný, věci, pod který se nedá vzít podprsenka, co na mě nemá rád přítel, na co už nemám věk... Ale všechno věci v relativně pěkným stavu. A tak jsem včera začala postupně házet na postel věci, který už odmítám nosit a nechávám si je snad na zahradu/k ohni/na doma. Blbost. Na to stačí tak dvě věci, obvzlášť s mojí četností pracovních aktivit doma či na zahradě.

A tak to dopadlo tak, že jsem najednou měla na posteli asi tak stejně věcí, jako ve skříni. (Nehleďte moc na pořádek, ale na množství)

A takhle si to představuju se vším. Nepotřebuju 40 triček, stejně tak nepotřebujeme ve dvou lidech 30 hrnků... Rozhodně to bude pokračovat... Ale moje shrnutí, co se týče oblečení?
  • Nečekejte, až Vám něco padne, zbavte se toho.
  • Necítíte se v tom? Víte, že si to nechcete vzít mezi lidi? Zbavte se toho.
  • K ničemu se to podle Vás nehodí? Zbavte se toho.
  • Připadáte si na to stará? Zbavte se toho. 
Můj plán je plnou krabici věcí dovést na faru. Vypadá to jako nejsnazší řešení, aby se oblečení dostalo někomu potřebnému. Bohužel, kontejnerům na oblečení nevěřím, už se mi dostalo až příliš informací, že oblečení se potom dál prodává. Kdybych ho chtěla prodat, můžu zkusit sekáč nebo vinted. Ale přijde mi, že je to víc námahy a víc času za dost málo peněz, zatímco takhle to někdo třeba rovnou využije.

Zbavování bude ve velkém. Škoda, že u nás nefungujou tzv. garážový výprodeje... Jen vyházet věci ven na ulici v krabicích a zkusit to za úplný minimum prodat...
Vaše Špenátka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Starší články