#0006 Látková vložka - naprostý začátečník (fotonávod)

Bohužel, moje šicí schopnosti se zatím nijak výrazně neposouvají. A ještě hůře, můj šicí stroj čím dál tím víc nespolupracuje. Dnes mi přišla objednávka látek. Moc jsem si toho nenabrala, tak uvidíme, jestli mi dřív nedojde látka, než se to naučím...

Co je potřeba?
  • froté (100% bavlna) poslouží jako savý materiál
  • PUL nepromokavou vrstvu - teoreticky by měla dýchat a zároveň nepropustit tekutinu
  • kojenecký mikroplyš  - zvolila jsem jako příjemný materiál, který bude jako jediný přicházet do styku s pokožkou
  • patentky - zatím nemám šikovné patentky, které se přidělávají jen pomocí kleštiček, tak jsem zvolila kovové přišívací, je to víc práce, ale taky nic hrozného
  • střih

Střih jsem si udělala vlastní. Jeden větší, který zhruba velikostí odpovídá klasické umělé vložce, jen křidélkům jsem změnila tvar.
Jeden menší, který bude sloužit pouze jako výplň.
Na internetu jich najdete také spoustu, ale přišlo mi jednodušší načrtnout si svůj.

Rozhodla jsem se pro takový průměr. Denní vložka.
Potřebovala jsem tedy 3x froté výplň, 1x mikroplyš, 1x PUL - viz. obrázek.

Tři vrstvy froté jsem sešila k sobě do co nejrovnější podoby.
Nakonec jsem sešila všechny tři vrstvy k sobě.
Tedy moje snaha byla sešít látky naruby a nechat si tam jen malé místo pro vložení výplně. Ale šití do PUL a zároveň do relativně pružného mikroplyše není tak jednoduchá, jak jsem čekala. Je to PUL, takže zapomeňte na špendlení, tím byste akorát úplně zničili nepropustný efekt. Ale bez našpendlení si ty látky dělaly naprosto, co chtějí.

Takže výsledek rozhodně není podle představ. Internet je plný krásných věcí a tohle to rozhodně není. Ale kdybyste si představili, že ty stehy nevynechávají, je to celkem pěkné. Opravdu ty stehy to hrozně kazí, jinak je to symetrické, na dotek příjemné, velikostně odpovídá, patentky taky sedí... Příští pokus bude lepší! (musím si to říkat)
Lidi, co šijí tak pěkné kousky taky nepřišli ke stroji a nešlo jim to samo. Doufám!
Jenže prostě... učit se jakožto samouk pro mě (a asi pro nikoho) není úplně jednoduchý... 
Myslím, že látky mám ještě tak na aspoň 10 pokusů. Bohužel ne každý je výhra.
Odmyslete si tyhle ošklivý stehy co chvíli jsou a chvíli nejsou a je to supr!

Samozřejmě, kdybych měla overlock, vypadá to úplně jinak... (daleko lépe)


Dorazily kleštičky a patentky, takže spodek řešen takto :)







Vaše Špenátka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Starší články